Pagini

vineri, 17 iulie 2015

În țara asta nu se mai poate trăi, dacă nu-l vezi pe Arsenic Moca în fiecare balegă!



"Este o minune dumnezeiască ce s-a întâmplat la noi în Dumbrăveni".
Asta spun toți oamenii din orașul din nordul județului care au observat că pe peretele unei case de pe strada Tudor Vladimirescu, a apărut chipul părintelui Arsenic Moca. De câteva săptămâni, proprietarii casei spun că pe peretele exterior a apărut chipul părintelui, iar pentru a fi siguri de ceea ce văd, oamenii au chemat un călugăr care le-a confirmat ceea ce credeau: chipul de pe perete este al părintelui Arsenic.
"Prima dată am observat acum trei luni de zile că a apărut un chip așa, mai definit. Au fost mai demult pe casă tot felul de umbre, de forme, dar niciodată nu s-a văzut așa clar ca acum. Nu știu dacă s-a întâmplat ceva anume acum trei luni de zile, dar când m-am uitat mai bine pe casă am văzut contururile foarte bine delimitate. Atunci am chemat un preot călugăr care ne-a spus că este o pictură a părintelui Arsenic Moca. M-am bucurat foarte mult când mi-a confirmat. Eu sunt o persoană credincioasă. Este o minune ce s-a întâmplat însă nu aș putea să vă spun din ce cauze a apărut. Am fost în luna februarie în acest an la Prislop și ne-am rugat acolo la mormântul părintelui Arsenic Moca", ne-a spus Anca Holom, proprietara casei.

Soțul femeii spune că Arsenic Moca a locuit câteva luni de zile în Dumbrăveni și crede că faptul că părintele a iubit foarte mult zona poate fi una dintre explicațiile apariției chipului său.
"Nu știu cum să explic ce s-a întâmplat, cum a apărut chipul părintelui. Probabil și unele lucruri care s-au întâmplat în zona noastră. Părintele Arsenic a iubit foarte mult zona, sunt oameni care l-au cunoscut personal și care au fost la înmormântarea dânsului. Este un semn ce s-a întîmplat. După ce a apărut chipul părintelui, tind să cred că există cineva, ceva...", a spus Horațiu Milea.

Vecinii familiei din Dumbrăveni sunt de-a dreptul uluiți de chipul apărut pe peretele casei și spun că este un semn de la dumnezeu. "Eu am văzut că a apărut chipul părintelui cam acum două luni și ceva, când mi-au zis Anca și Horațiu (proprietarii casei-n.red.). Eu cred în dumnezeu și am încercat de multe ori să ies afară, în drum, să mă uit și văd același chip, al părintelui Arsenic. Dumnezeu poate să facă minuni, ca să credem mai mult în el", a spus o vecină a familiei.

Părinte ieromonah, teolog, artist plastic (muralist) și legionar declarat Arsenic Moca a fost stareț la Mănăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus și apoi la Mănăstirea Prislop, unde datorită personalității sale veneau mii și mii de credincioși, fapt pentru care a fost hărțuit de Securitate. A fost unul din martirii gulagului comunist, închis la Securitatea din Brașov, dus la Canal, închis la Jilava, București, Timișoara și la Oradea.