Pagini

vineri, 8 mai 2015

Popa când îmi dă Bon Fiscal?

România a intrat în febra fiscalizării. Gata, buzunarele la control! Este momentul României lucrului bine făcut!

De 1 Mai nu alcoolul a fost vedetă Litoralului, ci lucrătorii ANAF! Ăia cu uniformele alea de zici că sunt veterani de război. Oribile ţinute! Stau pe ei ca pe gard!
Au măsurat la mililitru toate băuturile din baruri şi cluburi, au aplicat amenzi şi apoi s-au lăudat că patronii de la mare respectă legea.

Aseară, la Kanal D, musiu Sabbagh vorbea despre vizitele lucrătorilor ANAF la cluburile din Mamaia. Cică doar la un club s-au “spart” nişte sute bune de mii de euro într-o singură seară.
Mi s-ar fi părut interesant să îi vedem pe lucrătorii ANAF cum cercetează şi provenienţă banilor cu care au fost cumpărate maşinile alea de zeci şi sute de mii de euro din parcările cluburilor de fiţe din Mamaia.

Acolo era miza, nu într-o sticlă de tărie de unde lipsea un shot!

În fine, toată povestea asta cu fiscalizarea are un aer tipic românesc – un aer de băşcălie ieftină, însă o băşcălie care mi-e teamă că va genera mari convulsii sociale.
Oamenii încep să fie din ce în ce mai nervoşi. Şi când spun oamenii, mă gândesc în special la cei care îşi rotunjeau veniturile din tips. Şi aici intră inclusiv the pizza guys.

Acum, dacă tot am ajuns la băieţii care aduc pizza, nu pot să nu vorbesc puţin despre gogoaşă scoasă de fantele de Fratelli de la Finanţe. Auzi la el, cică dacă vrei să-i dai şpagă băiatului care îţi aduce pizza trebuie să te duci cu el la firma. Păi bine băi deşteptule, tu ăla cu freza aia numai bună de agăţat privighetori aflate la menopauza, dacă mă pui să merg cu el până la firmă, de ce îl mai chem acasă?

Halal logică de ministru!

Haosul este generalizat şi în zona taximetriştilor. Acum câteva seri, un şofer de taxi mi-a spus că nu ştie ce se va întâmplă cu ei. Da, aşa cum probabil ştiaţi deja, un taximetrist trăieşte din ce îi lasă clientul şi nu din plan. Or, dacă se pune impozit şi acolo, mi-e teamă că mulţi vor renunţă la meserie. Iar lista celor care se vor vedea nevoiţi să-şi regândească carieră poate continuă cu barmanii, ospătarii, frizerii etc…

Da, în România lucrului bine făcut (care arată că o labă) meseriile liberale riscă să dispară încet, dar sigur. Fix de acolo vin problemele de la buget. De acolo şi nu de la leprele alea care nu mai ştiu cum să fure din contractele cu statul.

Eu am însă o altă nedumerire – popa când îmi dă bon?
Îl chem acasă, îmi stropeşte pereţii, îmi spune câteva cuvinte din cartea sfânta şi hop… eu, că un credincios adevărat, îi dau nişte bani. Ce facem cu treaba asta? Nu ar trebui să-mi dea bon fiscal pentru tips?
Merg cu el până la biserică sau îmi spăl păcatul încălcării legii cu un Tatăl Nostru şi 2 mătănii?
La parastas, nuntă, botez sau alte cumetrii cum facem?
Ei nu sunt tot funcţionari ai statului? Ei de ce să nu dea bon fiscal pentru şpagă pe care o primesc în urmă serviciilor prestate?

Întreb şi eu ca un umil cetăţean.

Nu de alta, dar chiar nu mi se pare corect că un frizer care stă o zi întreagă în picioare şi pleacă acasă la sfârşit de zi de muncă cu 30-40 de lei să taie bon fiscal, iar un popa care îţi împuşcă milioane bune la o singură slujba să îi bage în buzunar fără probleme.

În orice ţară, dar mai ales în România lui Mutulică (locatarul de frunte de la Controceni) asta se numeşte discriminare.

Cât despre toată goana asta după fiscalizare, Ovidiu Eftimie are dreptate când spune că: “Să dai bacşiş legal e că şi cum ai reclamă curvele care te-au refuzat că eşti urat la OPC”.


sursa: www.vulpescu.eu